پکیج تبخیری زنت صنعتی

پکیج تبخیری زنت

پکیج تبخیری زنت خانگی

پکیج تبخیری زنت

 

زنت (به انگلیسی( Zent) دستگاهی است دو منظوره که علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش،میزان رطوبت هوا را نیز تنظیم کرده و مطابق با شرایط آب و هوایی ایران طراحی گردیده‌است. زنت دستگاه تهویه مطبوع دو منظوره ای می باشد که قادر به تامین هوای گرم و مطبوع در زمستان و هوای خنک و دلپذیر در تابستان است.دستگاه زنت دستگاهى است كه از دو قسمت گرمايش و سرمايش تؤام با تنظيم رطوبت تشكيل شده است كه متناسب با شرايط آب و هوايى مشابه ايران ساخته شده است.
تشریح عملکرد و ارزیابی اقتصادی دستگاه زنت:
در تابستان زنت، هوای گرم محیط را پس از عبور از روی سطوح گسترده خیس (پکینگ، پوشال و …) و انجام فرایند تبخیر آب خنک می شود و به این ترتیب هوای خنک و تازه ای را جهت آسایش فراهم می سازد.

پکیج تبخیری زنت
در زمستان نیز پس از ترکیب هوای برگشتی با درصد معینی از هوای تازه بیرون، پس از عبور از کویل گرمایی آبگرم، دمای مناسب را برای مصرف کنندگان فراهم خواهد آورد.در واقع زنت ساده ترین دستگاه تهویه مطبوع متناسب با شرایط اقلیمی کشور می باشد که با صرف کمترین هزینه نگهداری و بهره برداری می تواند شرایط آسایش را برای مصرف کنندگان فراهم آورد.
سمت گرمايش آن ازيك كويل دو رديفه يا چهار رديفه تشكيل شده است و قسمت سرمايش آن از طريق سيستم پوشال و آب افشان عمل مى كند كه به سيستم لوله كشى آب شهرى متصل است.انتقال گرما يا سرما در اين حالت به طريقه اجبارى و توسط فن دستگاه صورت مى گيرد.اين سيستم به دليل هزينه كمتر چه در موقع تهيه آن و چه در موقع نگهدارى نسبت به ساير سيستم هاى تهويه مطبوع و بدليل حذف لوله كشى به تمام اتاقها و عدم نياز به چيلر جهت سرمايش براى منازل مسكونى مؤسسات عمومى و صنعتي، آپارتمانهاى چند واحدى و … بسيار مقرون به صرفه است.با استفاده از اين دستگاه بعد از استقرار آن در محل مناسبى به نام زنتخانه يا بالكن، صرفاً با يك كانال كشى به اتاقها مى توان هواى مطبوع را در هر زمان به اتاقها هدايت كرد.
دستگاه مینی زنت
دستگاه مينى‌زنت در حقيقت مدل فشرده (Compact) همان دستگاه زنت است با اين ويژگى که حجم دستگاه مذکور کمتر بوده و فضاى کمترى‌ از ساختمان را اشغال ميکند و زيبايى ظاهرى آن بيشتر است. هدف از ساخت اين دستگاه اين است که از يک دستگاه براى يک واحد مستقل استفاده شود نه براى يک آپارتمان چند واحدى که چون حجم دستگاه کوچک است براحتى در ايوان هر واحد جا مي گيرد در نتيجه عمل گرمايش و سرمايش توام با تنظيم رطوبت يک واحد را به راحتى انجام ميدهد و بدين ترتيب مشکلات استفاده از يک دستگاه براى چند واحد از ميان ميرود و هر لحظه امکان کنترل و تنظيم رطوبت و گرما و سرما براى مصرف کننده بدون نياز به تکنسين متخصص وجود خواهد داشت.قسمت گرمايش و سرمايش آن مشابه دستگاه زنت است که از دو طرف دستگاه ورودى براى تابستان و از يک طرف ورودى براى زمستان در نظر گرفته شده، در همان طرف نيز يک قسمت به هواى برگشتى از ساختمان اختصاص داده شده تا در زمستان به تنظيم دماى واحد مسکونى کمک نمايد.

پکیج تبخیری زنت
اجزاء دستگاه زنت
1-فن
۲-فیلتر(اختیاری)
۳-کویل‌های آب گرم و یا کویل‌های الکتریکی
۴-دریچه‌های قابل تنظیم
۵-سیستم پوشال‌ها و آبفشان
آشنایی سریع با دستگاه زنت:
1- زنت(Zent) دستگاهي است كه در تابستان هواي بيرون را گرفته و از لابه لاي پوشالهاي مرطوب عبور ميدهد و پس از خنك شدن (مانند كولر آبي ) توسط كانالهاي اجرا شده به فضاهاي داخلي ساختمان منتقل مي نماييد و در زمستانها هواي داخل ساختمان را گرفته و از لابه لاي كويل هاي آبگرم بالاي دستگاه عبور داده و هواي گرم را به فضاهاي داخلي ساختمان منتقل مينمايد.
2- محل نصب اين دستگاه در داخل ساختمان در فضايي كوچك كه داراي پنجره ايي مناسب و قابل بسته شدن (در زمستان) با هواي آزاد داشته باشد، مي باشد.
3- لوله هاي ارتباطي اين دستگاه با سيستم تاسيسات ساختمان عبارت است از : يك جفت لوله رفت و برگشت آبگرم ديگ شوفاژ و يك انشعاب آب سرد مصرفي از سيستم آب مصرفي و همچنين يك كانال توزيع هوا كه معمولا از بالاي دستگاه تا فضاهاي داخلي ساختمان ادامه دارد.
4- زنت مخفف زمستانی / نیمه / تابستانی می‌باشد این دستگاه در ایران اختراع شده و اولین بار در کارخانه ساخت سیستم‌های تهویه متعلق به مهدی بازرگان تولید شده‌است.

کلمات کلیدی :

هواساز

هواساز خانگی

تعمیر برج خنک کننده

اگزاست فن

فن کویل کانالی

ایر واشر خانگی

برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس

دیدگاهتان را بنویسید