به طور کلی پکینگ برج خنک کننده که به منظور افزایش سطح تماس بین آب و هوا در برجهای خنک کننده نصب می شود؛ در دو نوع کلی فیلمی یا آبشاری و اسپلش موجود می باشد.

جهت خرید انواع پکینگ می توانید با شماره 02188241872 تماس بگیرید.

کیفیت آب ورودی به برج های خنک کننده تعیین می کند که چه نوع پکینگی باید بر روی کولینگ تاور نصب گردد. پکینگ گرید اسپلش که از انواع پکینگ های شبکه ای می باشد؛ یکی از نمونه های پکینگ پرکاربرد با عملکرد بالا می‌باشد که در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد و پتروشیمی کاربرد گسترده دارد.
علت به کاربردن پکینگ گرید اسپلش در صنایع این است که آب مورد استفاده در صنایع آلوده بوده و دارای املاح و سختی زیادی نیز می باشد؛ از آنجا که این نوع پکینگ ضد رسوب می باشد در این گونه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
علت ضد رسوب بودن پکینگ گرید اسپلش این است که فاصله شبکه ها در این پکینگ به گونه ای طراحی شده است که از رسوب گرفتن پکینگ جلوگیری به عمل می آورد.

مزیت های پکینگ گرید اسپلش چیست؟

استحکام بالا، عمر طولانی، عملکرد بالا و ضد رسوب بودن از مزیت های مهمی است که باعث شده تا این نوع پکینگ به میزان زیادی در صنایع استفاده شود.
این نوع پکینگ از موادی ساخته شده است تا در برابر اشعه های خورشید مانند اشعه uv مقاوم باشد و در برابر این اشعه ها تغییر ساختاری و ظاهری نداشته باشد.

این نوع پکینگ در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد؛ به همین جهت می‌توان آن را با اسید بدون نگرانی از خرابی شست و شو نمود.
پکینگ گرید اسپلش به صورت ماژولار و چند تکه طراحی و تولید می‌شود به همین جهت به راحتی نصب شده و در هنگام شستشو به راحتی جدا شده و تمیز می شود.
پکینگ گرید اسپلش به صورت صفحه های مربعی شکل یا مستطیلی شکل تولید می شود.
مقاومت حرارتی بالا تا دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد از دیگر مزیت های پکینگ گرید اسپلش است.

نصب پکینگ گرید اسپلش

برای نصب پکینگ گرید اسپلش به تجهیزات جانبی از جمله سیم فولادی، اسپیسر ساپورت، میله اسپیسر، سیم روکش دار پلی پروپیلن و قطعه ای به نام اسپایدر نیاز خواهیم داشت.
پکینگ گرید اسپلش به گونه ای نصب می شود که زیر آن نیاز به هیچگونه نگهدارنده ای ندارد.

جنس پکینگ گرید اسپلش چیست؟

پکینگ گرید اسپلش از پلیمرهای ممتاز و مواد دست اول ساخته شده است. پلیمرهایی چون پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلیمر پلی استایرن و پلیمر ABS از انواع پلیمر به کار رفته شده در ساختار پکینگ گرید اسپلش است.
منظور از ساخت پکینگ با مواد دست اول این است که در تولید آن ها از مواد بازیافتی استفاده نشده است.
از پکینگ گرید اسپلش در برجهای خنک کننده مقیاس بزرگ مانند برج های خنک کننده بتنی و فایبرگلاس و در صنایعی مانند ذوب آهن و نیروگاه هسته ای استفاده می شود.
پکینگ گرید اسپلش در برج های جریان مخالف کاربرد بیشتری دارد.
عملکرد این پکینگ ها به این صورت هست که آب پس از برخورد با پکینگ به قطرات بسیار ریزتر تبدیل شده و باعث افزایش عملکرد برج خنک کننده در خنک کاری می شود. ریزتر شدن قطرات آب خود به نوعی از رسوب گذاری جلوگیری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید