کولینگ تاور یا برج خنک کننده یک مبدل های حرارتی می باشد که با برقراری تماس بین آب و هوا باعث کاهش دمای آب می گردد. شرکت های معتبر که در زمینه طراحی و تولید سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های اچ واک فعالیت دارند، شرکت های سازنده کولینگ تاور می باشند.
شرکت های سازنده کولینگ تاور با استفاده از دانش مهندسان مکانیک که به اصول انتقال حرارت و ترمودینامیک مسلط می باشند؛ کار طراحی برج های خنک کننده را انجام می دهند.
از کشورهایی که در ساخت کولینگ تاور پیشرو بوده و جزو بهترین سازندگان کولینگ تاور به حساب می آیند؛ آمریکا، ایتالیا و ژاپن بهترین کمپانی های ساخت کولینگ تاور را دارند.


شرکتهای سازنده کولینگ تاور در ایران


همانطور که می دانید وظیفه اصلی برج خنک کننده دفع حرارت تولید شده توسط ماشین آلات صنعتی در صنایع می باشد؛ از آنجا که وجود برج خنک کننده در صنایع الزامی می باشد؛ وجود شرکت های سازنده کولینگ تاور در کشور نیاز صنایع را بر طرف می سازد‌.
در دهه های اخیر شرکتهای ایرانی بسیاری سعی در بومی سازی کولینگ تاور نموده‌اند؛ دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد ایران به این بومی سازی نیاز مبرم دارد.


کمبود آب در کشور و لزوم صرفه جویی در آن، وجود صنایع مادر مختلف در ایران مانند صنعت ذوب آهن، فولاد، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، وجود تحریم ها و نوسانات ارزی از جمله دلایلی است که مشخص می کند باید ایران در تولید کولینگ تاور به خودکفایی برسد.
خوشبختانه شرکت ‌های سازنده کولینگ تاور در چند ساله اخیر در ایران فعالیت های ارزشمند انجام داده اند و توانسته اند تا حدودی ایران را در زمینه تولید کولینگ تاور به پیش ببرند.

شرکت های ایرانی سازنده کولینگ تاور توانسته اند برای صنایع مادر طبق استانداردهای روز دنیا برج های خنک کننده با دوام عمر بالا تولید نمایند.
شرکت سارآفرین یکی از شرکت های نمونه در تولید سیستم های تهویه مطبوع است که با وجود مهندسین مجرب خود می‌تواند برای شما به طور سفارشی برجهای خنک کننده تولید نماید.

شرکتهای سازنده کولینگ تاور در ایران


پارامترهای مد نظر شرکت های سازنده کولینگ تاور


برخی از شرکتهای سازنده کولینگ تاور مانند شرکت MARLEY توانسته‌اند در زمینه ساخت کولینگ تاور در سطح بین المللی خوش بدرخشند؛ علت نام آور شدن این شرکت ها این است که به پارامترهای موثری در تولید برج های خنک کننده توجه می نمایند.
به عنوان مثال شرکت های طراح، تمامی قطعات را به نحوی طراحی میکنند که بیشترین بازده را در کارکرد برج خنک کننده و در کنار سایر اجزای آن داشته باشند. مثلاً مصرف انرژی کم، سر و صدای کم، قابلیت تنظیم میزان دبی هوا، عدم ایجاد ارتعاش در دستگاه، استفاده از لوور و… مد نظر قرار می‌گیرد.

یا مثلاً در تولید قطره گیر به این نکته توجه می نمایند که قطره گیر طوری طراحی شود که افت فشار بسیار کمی داشته باشد.
سازنده کولینگ تاور در طی فرایند طراحی به این نکته توجه داشته دارد که قطعات طراحی شده متناسب با سایز و عملکرد برج باشد.
در طراحی برج خنک کننده باید به محیطی که برج در آن نصب می‌شود نیز توجه داشت؛ به عنوان مثال اگر برج خنک کننده در محیط مرطوب نصب می‌شود باید بدنه آن در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشد و اگر آبی که در برج جریان می یابد جزو آب های سخت و آلوده بوده است باید پکینگ آن از نوع اسپلش باشد.

شما قبل از تهیه و اجرای هر گونه برج خنک کننده و یا کولینگ تاور میتوانید از مشاورین و متخخصین شرکت سارآفرین نیز بهره برده و برجهای خنک کننده کاملا متناسب با خواسته و نیاز خود را به صورت سفارشی، در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید