اهمیت هواساز صنعتی چیست؟ برای ذکر این که هواساز صنعتی چیست باید در ابتدا اتفاقاتی که بدون حضور این دستگاه می افتد را برای شما متصور شویم و بیان کنیم که دلیل استفاده از هواساز صنعتی چیست؟ فرض کنید در یک سالن سینما به همراه خانواده نشسته اید و یا در سالن همایشی قرار دارید ، پس از گذشت ساعاتی حس می کنید به علت گرمای شدید و حتی سرمای شدید نمی توانید در این سالن باقی بمانید و ممکن است بر اثر استشمام بوهای نامطبوع به علت کثرت جمعیت، سالن را ترک کنید. مشکلی که در این سالن ها وجود داشته، خرابی سیستم تهویه و یا فقدان آن بوده است. با این مثال متوجه می شویم که دلیل اهمیت هواساز صنعتی چیست؟ یکی از مهم ترین سوالاتی که در این مطلب قصد داریم به آن پاسخ دهیم، این است.

انواع هواساز

پس از پاسخ به این سوال که هواساز صنعتی چیست؟ با انواع هواسازهای صنعتی آشنا می شویم.
هواساز Full Fresh، در مکان هایی مانند مراکز درمانی و بیمارستان ها به کار برده می شود و هیچ نوع دریچه هوای برگشت را دارا نمی باشند. به کمک این هواساز ها می توان هوای یک مکان را به طور کامل تهویه کرد. فیلتر های به کار رفته در این نوع از جنس آلومینیوم می باشند و 6 ردیف کویل سرمایی و 3 ردیف کویل گرمایی در این نوع هواساز ها تعبیه شده است.
هواساز نوع هایژنیک از نظر ساختار با نوع Full Fresh یکسان هستند و فیلترهای اولپا و هپا در این نوع هواسازها تعبیه گردیده است. جنس بدنه هواساز هایژنیک از استیل می باشد و در مکان هایی مانند اتاق عمل که به هوای بسیار تمیز و عاری از آلودگی نیاز دارد ، به کار برده می شود.
هواسازهای معمولی، در مکان های عمومی به کار برده می شود و ساختار بسیار ساده ای را دارا می باشد. فیلتر به کار رفته در این هواساز ها، از نوع آلومینیومی می باشد.

فواید و معایب هواساز صنعتی چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که فواید و معایب هواساز صنعتی چیست؟ در ادامه به ذکر فواید هواساز خانگی و صنعتی می پردازیم. در هواساز خانگی، گرما و سرما به صورت یکسانی در محیط خانه توزیع می شود و این مزیت در هواساز صنعتی نیز دیده می شود . هواسازهای خانگی به علت جلوگیری کردن از انتشار دود و گاز در محیط خانه ها، روز به روز محبوبیت بیشتری را پیدا می کنند و حافظ جان انسان ها هستند. با استفاده کردن از این هواسازها، دیگر نیازی به استفاده از بخاری های گازی و نصب دودکش نخواهید داشت و از میزان خطرات این بخاری ها در فصل زمستان خواهید کاست .

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید