مشخصات برج خنک کننده
برج خنک کننده در انواع مدل ها و برندهای مختلف تولید می شود. برج های خنک کننده با توجه به کارایی و برند مشخصات مختلفی دارند.
وزن خشک برج خنک کننده ، وزن در حال کار برج ، ظرفیت اسمی حرارتی، ابعاد برج خنک کننده، سایز اتصالات، نحوه اتصال قطعات به یکدیگر، افت فشار در نازل ها، تعداد نازل، نوع نازل، محدوده دبی آب و میزان افت دما از جمله مشخصات برج خنک کننده می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. توجه به مشخصات برج خنک کننده در هنگام خرید باعث می شود تا برج متناسب با فضای محل نصب و کارایی خریداری شود.

مشخصات فن برج خنک کننده

فن هایی که در برج خنک کننده کار گذاشته می شوند از نظر تعداد پره ها، جنس فن، نوع فن و قطر فن می توانند متفاوت باشند. فن کولینگ تاور می‌تواند از نوع محوری و سانتریفیوژ باشد، که این فن ها خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند.
یکی از انواع فن های کولینگ تاور فن ایرفویل می باشد. این فن ها از گروه فن های صنعتی بوده و پروانه ها از نوع ایرفویل می باشد. تیغه ها و آیرودینامیک این نوع از فن ها شبیه به بال هواپیما بوده و مقطع دوکی شکل دارد. جهت گیری تیغه انحنایی پروانه ها در خلاف جهت گردش پروانه می باشد. کولینگ تاور هایی که مجهز به فن ایرفویل می باشند در محیط هایی با فشار متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فن ها عملکرد بالایی داشته و سرعت بسیار بالایی دارند.

این فن ها مناسب سیستم های تاسیساتی بزرگ سیستم های کم فشار، فشار متوسط و پر فشار می باشند.
این فن ها به خوبی می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.
فن فوروارد از دیگر فن های مورد استفاده در کولینگ تاور می باشد که از نوع فن های سانتریفیوژ میباشد؛ تیغه های این پروانه ها رو به جلو انحنا داشته و جهت انحنای تیغه ها هم جهت با گردش پروانه یعنی ساعت گرد می باشد. این فن ها با فشار بالا میتوانند هوا را جابجا نمایند.

مشخصات الکتروموتور برج خنک کننده

الکتروموتور برج خنک کننده از نظر توان و قدرت، نحوه نصب گیربکس، کلاس حرارتی، جریان ورودی، عملکرد، میزان مصرف انرژی، ولتاژ، فرکانس و فاز طبقه‌بندی می‌شوند.
در هنگام خرید به مشخصات الکتروموتور برج خنک کننده توجه کافی داشته باشید زیرا مشخصات موتور باید با کارایی ای که از کولینگ تاور انتظار دارید و محل نصب آن تناسب داشته باشد.
برای محافظت از الکتروموتور در برابر باران، رطوبت و سایر شرایط محیطی، الکتروموتور با پوشش های مخصوص کاور میشود و همچنین کلاس حفاظتی مناسب برای آن اعمال می گردد.
سیستم پاشش برج خنک کننده
سیستم پاشش برج خنک کننده از دو قسمت اصلی با نام های سیستم پایپینگ و لوله و اتصالات اصلی پاشش آب و سیستم نازل برج و آب گردان تشکیل شده است. سیستم پاشش در انواع سیستم پاشش آب ثابت و سیستم پاشش آب دوار یا چرخشی تولید می شود.
سیستم پایپینگ به فلنچ های ورودی کولینگ تاور متصل شده و دبی آب ورودی و میزان فشار آب ورودی در طراحی این سیستم موثر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید