پکینگ اسپلش یا پکینگ پاششی یکی از انواع پکینگ های برج خنک کننده می باشد که برای خنک کنندگی آب ورودی به کولینگ تاور مورد استفاده قرار میگیرد.
پکینگ پرکن پاششی به دلیل سطح مقطع کم برای خنک کنندگی آبهای سخت و آبهای آلوده و آبهایی با درصد بالای کربنات کلسیم مورد استفاده قرار میگیرد. پکینگ اسپلش قادر است تا قطرات آب را به قطرات بسیار ریز تبدیل نماید و از این طریق از رسوب گذاری جلوگیری نماید. نحوه عملکرد و ضد رسوب بودن این پکینگ سبب افزایش راندمان و افزایش تماس بین آب و هوا می شود و از هدر رفت آب به میزان چشمگیری جلوگیری مینماید.

انواع پکینگ اسپلش

پکینگ برج خنک کن اسپلش با توجه به نحوه تماس قطرات آب با سطوح خنک کننده به انواع پکینگ اسپلش بلوکی یا نت اسپلش، رندوم اسپلش یا پال رینگ یا رندوم پکینگ، گرید اسپلش یا اسپلش شبکه‌ای و توربو اسپلش تقسیم بندی میشود.
پکینگ اسپلش استاندارد از جنس پلی پروپیلن یا پی وی سی ۱۰۰ درصد خالص بوده و در تولید آن از مواد بازیافتی به هیچ عنوان استفاده نشده است. پکینگ اسپلش استاندارد قابلیت تحمل دماهای منفی ۲۰ درجه تا ۸۰ درجه سانتیگراد را دارا بوده و دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد.
این پکینگ ها در برابر اسید و قلیا مقاوم بوده و نحوه شستشو و سرویس آنها بسیار راحت است.

ویژگی های پکینگ اسپلش از نوع توربو اسپلش

 

این نوع پکینگ از صفحات مشبک تولید شده و در برابر رسوب بسیار مقاوم می باشد. نصب و هزینه نگهداری این نوع پکینگ نسبت به سایر پکینگ های اسپلش بیشتر بوده و به همین دلیل از سایر پکینگ ها بیشتر استفاده می شود.

ویژگی های پکینگ اسپلش شبکه ای

گرید اسپلش از صفحات تخت مشبک ساخته شده است این صفحات تخت شکل مربع یا مستطیل میباشند. این پکیج ها با استفاده از کابل نصب شده و در حین نصب باید فاصله بین صفحات به خوبی تنظیم شود. نگهداری و تعویض این پکینگ ها راحت می باشد. راندمان تبخیر این نوع از پکینگ نسبت به سایر پکینگ ها پایین تر میباشد.

ویژگی های پکینگ برج خنک کننده اسپلش Nc

نت اسپلش یا اسپلش بلوکی دارای بیشترین کاربرد بوده و به دلیل طول عمر بالاتر و استحکام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
این نوع پکینگ برج خنک کننده اسپلش را می‌توان مناسب ترین نوع پکینگ برای آب های آلوده و آبهای دریا در نظر گرفت.
این نوع پکینگ به صورت ضد رسوب طراحی شده و در صورت رسوب گیری جزئی بعد از چند سال میتوان هر بلوک را به راحتی جدا نمود. بلوک جدا شده را می توان به وسیله واترجت یا اسید شست و شو داد و بعد از رسوب گیری مجدد آن را نصب کرد.
از آنجا که پکینگ قلب تپنده کولینگ تاور میباشد و کیفیت آن نقش مهمی در عملکرد کولینگ تاور دارد؛ باید در هنگام خرید با انواع پکینگ ها کاربردها و مزایا آشنایی کلی داشته باشد تا بتوانید خریدی مطمئن نمایید. اگربرای صنایع مختلف می خواهید پکینگ خریداری نمایید؛ پکینگ اسپلش به دلیل مقاومت بالا در برابر آب های آلوده و سخت به شما پیشنهاد می شود اما اگر قصد خرید پکینگ برای تهویه مسکونیرا دارید، خرید پکینگ فیلمی که دارای عملکرد بالاتری میباشد به شما پیشنهاد می شود.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید