برای استفاده از دستگاه هواساز ابتدا باید نوع سیستم هوادهی برای تولید گرما و سرما را تعیین کنیم . دستگاه های هواساز کاربرد های صنعتی ، تجاری و مسکونی دارند . دستگاه های هواساز صنعتی دارای قطعات و تجهیزات پیچیده ای هستند . ظرفیت این دستگاه ها و ابعاد آنها نسبت به سایر هواساز ها بزرگ تر است . سیستم های سرمایش و گرمایش در هواساز ها برای کاربری آسان یک هواساز مهم است . دستگاه هواساز تبخیری با استفاده از پاشش و جریان آب ، سرمایش تولید می کنند . دستگاه های ایرواشر یا زنت از این نوع هواساز هاست . پکیج یونیت ها هواساز های با سرمایش تراکمی و کویل DX می باشند . هواساز با کویل سرمایش آبی نیز از انواع دیگر هواساز است . در این هواساز آب سرد تولید شده به وسیله چیلر ، به وسیله پمپ به داخل کویل تزریق شده و در داخل کویل، آب سرد با هوای عبوری از روی کویل تبادل حرارت می کند .
امروزه در اماکن مسکونی برای کاربری آسان یک هواساز تمهیداتی پیش بینی شده است . در دستگاه های داکت اسپلیت که یونیت هواساز مستقل از کندانسور در داخل فضای تهویه شونده نصب می شود کاربرد وسیعی پیدا کرده است . این دستگاه ها ، سرمایش و گرمایش هر واحد آپارتمانی را به طور مستقل تامین می نماید . سیستم سرمایش آن همانطور که عنوان شد ، به صورت کویل DX و مدار تبرید می باشد . کمپرسور که در داخل یونیت کندانسور قرار دارد ، گاز مبرد را به داخل کویل DX تزریق کرده و با عبور گاز از شیر انبساط ، گاز منبسط شده و حرارت محیط گرفته می شود و در نتیجه تولید سرمایش می کند . این نوع سرمایش ، رطوبت محیط را جذب کرده و هوا را خنک می کند . گرمایش آن نیز به وسیله کویل آب گرم و یا کوره هوای گرم و یا هیتر برقی انجام می پذیرد . کویل آب گرم ، با استفاده از آب گرم تولید شده توسط بویلر و گردش آن در مدار کویل ، با هوا تبادل حرارت کرده و گرمایش ایجاد می کند . در کوره هوای گرم کویل های آتش خوار به وسیله مشعل های گاز سوز داغ شده و هوای عبوری از روی این قطعات داغ،گرم شده و جریان می یابد . در این دستگاه ها ، کویل های ساخته شده از آلیاژ فولاد و آلومینیوم به کار می رود . همچنین این هواساز نیاز به تامین هوای تازه و اجرای دودکش دارد . هواساز با گرمایش هیتر برقی نیز یک نوع دیگر از هواساز است که گرمایش از طریق کویل و مدارهای برقی انجام می گیرد .
جهت کاربری آسان یک هواساز خانگی ، محل نصب باید به درستی انتخاب شود . معمولا هواساز در سقف کاذب منازل مسکونی نصب و اجرا می شود تا فضای داخل اشغال نگردد .
شرکت تهویه سارآفرین تولید کننده انواع هواساز و سیستم های تهویه مطبوع آماده ارائه مشاوره جهت انتخاب محصولات و خدمات پس از فروش به مشتریان خود می باشد . در صورت نیاز به اطلاعات خواهشمند است با این شرکت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید